25. februára 2022
| Nekomentované
VYŠETRENIE – Keďže som chcel vyskúšať, ako tam prebieha vstupné vyšetrenie, objednal som sa na konkrétny termín, v ktorý som potom toto zariadenie aj navštívil. Vypísal som dotazník a následne si ma zubná sestra odviedla do miestnosti, kde mi urobili záhryzový rőntgen chrupu. Potom som vošiel do špičkovo vybavenej zubnej ambulancie. Zaujala ma inteligentná zubná súprava s nástrojmi, minipočítačom a pohodlným zubárskym kreslom, do ktorého som sa usadil. Na veľkom monitore visiacom na stene som videl panoramatickú 2D snímku môjho chrupu z RTG. Ako mi zubný lekár DMD. Filip Matia vysvetlil, pomocou tejto snímky sa nájde aj kaz, ktorý nie je inak viditeľný. Zubný lekár mi v ambulancii za asistencie zubnej sestry urobil aj intraorálny rőntgen z jednej i druhej strany, aby videl aj priestory medzi zubmi, či sa tam nevyvíja medzizubný skrytý kaz, pretože sa to voľným okom nemôže odhaliť. Záhryzové snímky korunkovej časti horných a dolných zubov sa hneď zobrazili na monitore. Tento RTG je dôležitý na diagnostiku i prevenciu. Následne mi lekár vysvetlil, v akom stave sú moje zuby. Potom si zobral do rúk potrebné nástroje a kreslo sa so mnou posunulo do takej polohy, aby sa čo najlepšie mohol pozrieť na môj chrup. Zhora svietilo prenikavé chirurgické svetlo. Sestra napísala do karty výsledky môjho vstupného vyšetrenia a ja som bol lekárom oboznámený s tým, čo je potrebné urobiť, aby sa môj stav so zubami (našťastie mi nediagnostikovali žiaden kaz) nezhoršoval, ale, naopak, zlepšoval. Aj preto som sa tam objednal na dentálnu hygienu, ktorú absolvujem o niekoľko dní.
Počas návštevy tejto kliniky som sa (ešte predtým, ako sa uskutočnilo moje vstupné vyšetrenie) dozvedel od zubného lekára a jedného zo spolumajiteľov tohto zariadenia DMD. Filipa Matiu veľmi zaujímavé informácie, o ktoré sa rád s vami podelím. V prípade potreby používajú aj najmodernejší intraorálny skener. Napr. jednej klientke odpadla korunka, tak jej urobili sken zubov i čeľuste a elektronicky odoslali do svojho laboratória. Tam si technička všetko namodelovala v počítači a prostredníctvom špeciálnej laboratórnej frézy vyrobila keramické korunky (zirkónové). V tejto časti miestnosti sa nachádza aj laboratórny skener. Ten je vhodný pre pacientov, ktorí nemajú veľa zubov a potrebujú nejakú protézu. Na tento účel sa používa špeciálny program v počítači a 3D tlačiareň. Oproti starej metóde je to rýchlejšie a presnejšie. RTG miestnosť som už spomínal, ale ešte uvediem, že tam dokážu urobiť aj 3D snímky pre klientov, ktorí žiadajú implantáty, alebo keď je potrebné si overiť, či nemajú nejaký nález v nosnej dutine, prípadne cystu. Na tejto súkromnej stomatologickej klinike s jedenástimi zamestnancami (štyria zubní lekári, jedna dentálna hygienička, štyri zubné sestry, jedna technička a jedna recepčná) majú celkovo päť ambulancií (štyri sú zubné a jedna je na dentálnu hygienu), pričom všetky sú vybavené najmodernejšími špičkovými prístrojmi.
„Všetci by sme sa vo vlastnom záujem mali dôkladne starať o svoje zuby. Dentálna hygiena je alfou a omegou. Našou prioritou je klientom dať ústnu dutinu do zdravého stavu, aby sa kazy netvorili (a správnou diagnostikou predchádzať bolestiam) a aby boli ich ďasná v poriadku. Snažíme sa klientom poskytnúť komplexnú starostlivosť, aby im zuby vydržali v dobrom stave čo najdlhšie. Zatiaľ sme otvorení len krátko, ale už máme od klientov spätnú väzbu. Sme radi, že sú s našimi službami spokojní, čo nás nielen teší, ale tiež zaväzuje. V najbližších dňoch bude pre záujemcov k dispozícii už aj naša nová webová stránka,“ poznamenal pre MN DMD. Filip Matia, ktorý ešte na našu zvedavú otázku, prečo taký názov kliniky, dodal, že je to na počesť jeho dedka p. Kříža, ktorý robil zubára až do veľmi dlhého veku.
Na základe vlastnej skúsenosti so vstupným vyšetrením, ale aj na základe informácií, ktoré som sa pri predstavovaní tohto martinského stomatologického zariadenia dozvedel a na vlastné oči videl, môžem ďalším len odporučiť návštevu kliniky Kříž Dental Clinic. Ak vás zaujíma cenník, je to v rámci martinských zubných kliník taký zlatý stred. No kvalita poskytovaných služieb, komunikácia s klientom a splnenie jeho požiadaviek, ústretovosť pri vybavovaní termínu s malými čakacími dobami, profesionálny prístup všetkých zamestnancov kliniky, komplexná starostlivosť pod jednou strechou, ponúkaný komfort a dobrá dostupnosť, hovorí jasnou rečou. Ja som bol veľmi spokojný!