10. septembra 2022
| Nekomentované
Ako ste spokojný s tým, čo sa podarilo urobiť na Podháji-Stráňach od r. 2018?
– Ak sa podarí zrealizovať revitalizáciu, tak na sto percent, inak sa podarilo zrealizovať asi 80% mojich predvolebných cieľov. Nespokojný som hlavne s tým, že sa že sa nepodaril nový chodník od križovatky Hollého/Hrdinov SNP po konečnú MHD a nové športovisko/oddychová zóna na Stráňach. Podarilo sa opraviť podstatný úsek hlavnej dopravnej infraštruktúry na Stráňach – Hollého ul., v jej pokračovaní sme v spolupráci s Turvodom doriešili rozšírenie napojenia na verejnú kanalizáciu pre časť rodinných domov, ktoré dosiaľ neboli pripojené, čo považujem v tomto storočí a na takom exponovanom sídlisku za samozrejmú vec. V spolupráci so správcami inžinierských sietí postupne opravujeme chodníky. Podarilo sa urobiť novú výsadbu na kruhovej križovatke kruháč na Podháji, aj keď nie stopercentne. Na Podháji sme urobili tri nové stanovištia s detskými prvkami, čo desaťročia nik neriešil, dve parkoviská, plus doplnili sme pár nových prvkov na jestvujúcich ihriskách, Som rád, že sa cez prázdniny podarilo vybudovať nový chodník v neprehľadnom časti úseku Ul. J. Goliána na Stráňach.
Koncom roka 2018 ste pre MN uviedli ako svoje priority o.i. zadefinovať víziu, kam sa má uberať Martin, teda aj časť Podháj-Stráne. Kam?
– Vízia sa prelína s víziou mesta. Ak sa podarí šťastne dokončiť stavbu námestia, to je už podstatná časť tej vízie. To znamená vytvárať projekty na úrovni súčasnej doby, uchádzať sa o mimorozpočtové zdroje, komunikovať s ľuďmi verejne aj pred realizáciou aj po nej. Mojou víziou je moderné mesto, vrátane komunikácie. A teda aj nielen prosté asfaltovanie. Mesto sa napr. rozhodlo vyasfaltovať chodník na Hviezdoslavovej ul., ale to sme stále na úrovni vnímania pred 30 rokmi. Moderné a pre naše životné prostredie lepšie je robiť na tak širokom chodníku zelené ostrovčeky, vodozádržné opatrenia- aby zrážková voda ostávala v území, a neodtekala do kanalizácie – v tomto smere mesto úplne zaspalo a nemá sa čím chváliť. Ak sa chceme posunúť dopredu, chce to radikálnu zmenu spôsobu riadenia nášho mesta.
Za dôležité rozvojové zámery ste považovali riešiť zázemie pre Ferratu. Čo priniesli štyri roky?
– Môj zámer bol vybudovať parkovisko v blízkosti konečnej zastávky MHD na Stráňach. No medzičasom urbár prenajal pozemky podnikateľovi v susedstve a mesto v predchádzajúcom volebnom období na ponuku nereagovalo. To je vec vedenia mesta, rokovať napr. o bývalom zbernom parkovisku pre autobusy, smerom do Jedľovín, a urobiť tam záchytné, strážené a regulované parkovisko, aby v špičke turistickej sezóny nevznikal v tejto lokalite dopravný chaos.
Vašou „srdcovkou“ bol park a jeho rekonštrukcia na Námestí protifašistických bojovníkov. V akej fáze je teraz tento projekt?
– Zhruba do polovice septembra septembra prebieha kontrola verejného obstarávania výberu dodávateľa, ak to prejde úspešne, koniec septembra by mal byť začiatkom realizácie a na jar 2023 by mala byť rekonštrukcia námestia hotová.
Vo voľbách budete kandidovať – s akými cieľmi?
– Úprimne, nie som z výkonu a hlavne podmienok práce poslanca nijako nadšený- v priebehu tohto roka som bol odvolaný z postu predsedu výboru mestskej časti Podháj- Stráne ako aj poslaneckého klubu Spoločne pre Martin. Bohužiaľ, je to daň, za moju aktívnu snahu zmeniť zaužívané postupy v riadení nášho mesta a mestskej časti. Nechcem však hádzať flintu do žita, aj keď by to bolo pre mňa najpohodlnejšie. Idem kandidovať ako nezávislý kandidát. Rád by som pokračoval v niektorých zámeroch a jeden zásadný je pokračovať v príprave a realizácie nového chodníka od križovatky Hollého/ Hrdinov SNP po konečnú MHD na Stráňach. Je to úzka cesta bez chodníka, navyše s hlbokým odvodňovacím rigolom po kraji. To považujem za život ohrozujúce pre peších a cyklistov na takej frekventovanej komunikácii, ktorá navyše nemá alternatívnu možnosť obchádzky. Pre presadenie týchto nápadov však budem potrebovať aj aktívnu podporu svojich kolegov, čo sa v tomto prípade nestalo a prednosť dostalo klasické, narýchlo pripravené predvolebné asfaltovanie.